Myyntiehdot

 

Yleiset ehdot

Beauty Platform on Lauret Oy:n pitämä kauneussivusto sekä kauneudenhoitotuotteita myyvä verkkokauppa, joka on suunnattu kuluttajille.

Beauty Platform verkkokaupassa tuotteiden myyjä on Lauret Oy (2513135-7).

Beauty Platform verkkokauppa pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät verkkokaupan kotisivuilla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti, ellei laissa ole toisin määrätty.

Beauty Platform verkkokauppa ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta olosuhteiden muutosta tai seikkaa, joka on verkkokaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota verkkokauppa ei kohtuudella voi voittaa. Verkkokaupan asiakaspalvelu on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

 

Asiakas

Beauty Platform verkkokauppa myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäiselle yksityishenkilölle, ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaalle. Verkkokaupassa näkyvät kuljetushinnat sekä ilmainen kuljetus yli 100 euron ostoista koskevat vain manner-Suomea. Lauret Oy ei kanna vastuuta tuotteiden väärinkäytöstä tai puutteellisen käytön aiheuttamista välittömistä tai välillisistä vahingoista. Eikä tuotteiden aiheuttamista mahdollisista allergisista reaktioista.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät vähintään kuluttaja-asiakkaalta nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen.

Beauty Platform verkkokauppa tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua verkkokaupan järjestelmään.

 

Tuotteet, hinnasto ja maksutavat

Kaikki Beauty Platform verkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron. Hinnat eivät kuitenkaan sisällä kuljetusta tai mahdollista maksutapakulua. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

Mahdolliset alennuskoodit on rajattu yhteen per asiakas ellei erikseen ole muuta mainittu. Alennuskoodeja ei voi käyttää aletuotteisiin eikä yhdistää muihin alennuskoodeihin ellei erikseen ole muuta mainittu.

 

Verkkopankit ja korttimaksut:

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Verifone Finland Oy yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Verifone Finland Oy välittää maksun kauppiaalle. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

 

 MobilePay:

Maksupalveluntarjoajana toimii Danske Bank A/S, Suomen sivuliike (Y: 1078693-2). Katso lisätietoja MobilePay maksutavasta osoitteessa www.mobilepay.fi

 

 Collector:

Luotonantajana toimii Collector Bank AB (Y: 2644718-5) ja maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (Y: 2122839-7). Katso Collector-laskun ja Collector-osamaksun tarkat ehdot osoitteesta www.collector.fi

 

Löydät lisätietoja maksutavoista myös verkkokauppamme Maksutavat-sivulta.

 

Toimitustavat

Tilauksen kuljetuksen hoitaa Posti Oy (Y: 0109357-9). Tuotteiden toimitusaika valmiin tilauksen jälkeen on yleensä n. 5-10 arkipäivää. Tuotteet voivat saapua myös useammassa toimituksessa. Tällöin kuitenkin postimaksu tulee maksettavaksi vain yhden kerran per tilaus.

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja –ehtoihin ennen käyttöönottoa.

Asiakas on vastuussa ilmoittamiensa yhteystietojen oikeellisuudesta toimituksen ja laskutuksen kannalta. Noutamattomasta paketista veloitamme 15 € käsittelykuluna. Maksu kattaa osan edestakaisista todellisista postikuluista sekä käsittelyn ja pakkaamisen kustannuksis.

Palautusoikeus

Beauty Platform verkkokauppa tarjoaa asiakkailleen 30 päivän palautusoikeuden (tilauksen vastaanottamisesta laskien). Ilmainen palautusoikeus koskee vain Manner-Suomen tilauksia ja edun voi käyttää vain kerran jokaista tilausta kohti. Tuotteet voi palauttaa kätevästi Postin asiakaspalautuksella. Beauty Platform verkkokauppa vastaa palautuskustannuksista, kunhan palautus on tehty ohjeiden mukaisesti. Mahdollista postiennakkomaksua ei kuitenkaan palauteta, jos tämä on valittu maksutavaksi.

Kaikki palautetut tuotteet tulee olla avaamattomia ja alkuperäisessä pakkauksessaan.

Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja jälleenmyyntikelpoinen. Asiakas vastaa mahdollisesta tuotteen arvon alentumisesta. Jos tuotetta on käytetty, tai muutoin asiakkaan toimesta tuote tai tuotteen pakkaus on muuttunut jälleenmyyntikelvottomaksi, asiakas vastaa tuotteesta koko sen arvolla. Tuote on palautettava alkuperäisessä tuotepakkauksessaan kaikkine osineen.

Kaikista palautuksista on sovittava etukäteen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Kauneudenverkkokauppa vastaa palautuskustannuksista, kunhan palautus on tehty ohjeiden mukaisesti. Mikäli palautuksen jälkeen tilauksen arvo laskee alle ilmaisen toimituksen rajan 100 €, asiakas maksaa normaalit toimituskulut, jos hän palauttaa osan tilaamistaan tuotteista.

Mikäli tilauksen mukana on toimitettu kaupanpäällinen, kampanjatuote tai muu etu kaupanpäällisenä, on tämä myös palautettava tuotteiden yhteydessä. Jos osa tilauksesta palautetaan, sovellamme kyseisen kampanjan ehdot (esimerkiksi kaupanpäällinen yli 50 € tilauksesta on palautettava, mikäli tilauksen arvo laskee osapalautuksen jälkeen alle 50 €).

HUOM! Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus. Noutamattomista lähetyksistä veloitamme 15 €.

 

Rajoitukset palautusoikeudessa:

Sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu.

Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi leikkausveitset, sinetöidyt / steriilit tuotteet, suojakäsineet, ripsiliimat, ripsiharjat, huulirasvat ja -kiillot sekä meikit.

Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut. Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Tuotteiden ja tuotepakkausten ympärille tulee laittaa pehmustetta.

Beauty Platform verkkokauppa ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

Beauty Platform verkkokauppa pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään Beauty Platform verkkokaupan käsittely- ja postituskulut.

Palautusoikeus ei koske yli 300 euron tuotteita eikä yli 800 euron arvoisia tilauksia tai asiakasta varten erikseen tilattuja/muokattuja tuotteita.

 

Takuu ja virhevastuu

Tuote- ja hintatietoja annetaan varauksella kirjoitusvirheisiin, varastotilanteeseen, loppuunmyyntiin, mahdollisiin virheellisiin teknisiin tietoihin jne.

Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote virheellinen tai vahingoittunut, tulee asiakkaan heti ilmoittaa virheestä sähköpostiosoitteeseen:

laura@beautyplatform.fi

 

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

 

Beauty Platform verkkokauppa pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Tähän on varattava aina 5-10 arkipäivää.

 

Reklamaatio

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa sähköpostilla osoitteeseen

laura@beautyplatform.fi

 

Kuljetusyhtiön edustajan pitää voida todeta käynyt vahinko mikäli lähetys on vahingoittunut kuljetuksessa – käytännössä vastaanottajan on kieltäydyttävä vastaanottamasta vahingoittunutta lähetystä tai vahingosta on otettava kuvatodiste.

 

Vastuun jakautuminen yrityskaupassa

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. Lauret Oy ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä. Lauret Oy:n korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

Lauret Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa. Lauret Oy ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.

Jättäessään tilauksen asiakas hyväksyy kiistattomasti Beauty Platform verkkokaupan ja Lauret Oy:n sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan käyttämiä hankintasopimusehtoja tai välitettyjen kolmannen osapuolen palveluiden sopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa Lauret Oy:n sopimusehtojen kanssa.